پنجمین اردوی کتابخوانی عشایر فارس

پنجمین اردوی کتابخوانی عشایر فارس به میزبانی عشایر منطقه چاه‌تلخ بخش کردیان جهرم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهرم، همزمان با دهه مبارک فجر و مبعث پیامبر مهربانی‌ها اردوی کتابخوانی و میز خدمت عشایر در منطقه عشایرنشین چاه‌تلخ کردیان برگزار شد. در این اردوی نیم روزه برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله قصه‌گویی، جمع‌خوانی، نقاشی، رنگ‌آمیزی، اوریگامی، نقاشی پرچم روی صورت، بازی  و رونمایی از کتاب اجرا و همزمان میز خدمت فرمانداری ویژه جهرم با حضور فرماندار و روئسای ادارات خدمت رسان به عشایر برگزار شد.

امیرزاده، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهرم با اشاره به اهداف اجرای برنامه گفت: دسترسی آسان به کتاب و استقرار عدالت فرهنگی و خدمات کتابخوانی مهمترین هدفی است که در اینگونه اردوها دنبال می کنیم. وی ادامه داد در این اردوی نیم روزه که با همراهی سایر نهادهای شهرستان از جمله فرمانداری ویژه جهرم، بخشداری کردیان، اداره امور عشایر، معاونت فرهنگی ناحیه مقاومت سپاه، هلال احمر، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اداره صمت و مرکز کردیان شناسی برپا شد بیش از سیصد نفر از جامعه عشایری منطقه از خدمات کتابخانه ای بهره مند شدند.
در بخشی از این مراسم از کتاب «درختی که ریزش مو داشت» نوشته‌ی افروز جهاندیده رونمایی شد.

در بخش دیگری از از این اردو، مسائل و مشکلات عشایر توسط روئسای ادارات خدمت رسان از جمله دامپزشکی، بهزیستی، کمیته امداد، برق، منابع آب، منابع طبیعی، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، ورزش و جوانان مورد بررسی قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *