با حضور اعضا در محل شهرداری دوزه

دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش سیمکان با حضور اعضا به میزبانی شهرداری دوزه برگزار شد.

به گزارش اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهرم، با حضور مسئولین محلی و رئیس اداره کتابخانه‌ها دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های بخش سیمکان در محل شهرداری دوزه تشکیل شد. بخشدار، شهردار، رئیس شورای شهر، بخش و شهرستان، نماینده آموزش و پرورش و ارشاد، مسئول کتابخانه دوره از دیگر حاضران این جلسه بودند.

مجتبی امیرزاده، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان، استقرار عدالت فرهنگی در بخش محروم سیمکان را با توجه به پراکندگی روستاهای متعدد سخت اما ممکن دانسته و بر لزوم خدمات سیار و در محل از طریق اجرای طرح‌هایی همچون کتابخانه سیار، پیشخوان کتابخانه‌ای، ایستگاه مطالعه، سفیران کتاب و پیک کتاب تاکید کرد.

معصومه جعفری، مسئول کتابخانه دوزه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های کتابخوانی و فرهنگی کتابخانه به مسایل و مشکلات پیش‌روی کتابخانه اشاره کرد.

سیدمرتضی رضوی، شهردار دوزه، ضمن خوش‌آمدگویی به اعضا، آمادگی شهرداری نوپای دوزه را در حمایت از کتابخانه‌ها چه در قالب وظایف قانونی و چه سایر حمایت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری ممکن اعلام نمود.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضا دیدگاه‌ها و نظرات خود را در خصوص دستورکار جلسه مطرح نمودند.

 تعیین اعضای جدید انجمن، صاحبین امضای حساب انجمن، نامگذاری کوچه کتابخانه به نام دانش، اصلاح و نصب سه تابلو شهری و سردار کتابخانه، تکمیل گازکشی کتابخانه، تامین بخشی از نیازهای تجهیزاتی کتابخانه از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

بخش سیمکان جهرم با جمعیت تقریبی 21000  نفر دارای یک باب کتابخانه عمومی در شهر دوزه است. کتابخانه دوزه سیمکان در سال 1377 تاسیس و  12000 نسخه کتاب دارد. این کتابخانه همه روزه در شیفت صبح باز و دارای بخش‌های بزرگسال، مرجع، کودک، کمک آموزشی و نشریات است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *