همزمان با سفر مدیرکل کتابخانه ها به جهرم

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهرم با حضور روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس برگزار شد.

مهندس شعبانی، فرماندار ویژه شهرستان جهرم در این جلسه، کتابخوانی را تقویت کننده فرهنگ و هویت مردم ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: تمدن زاییده فرهنگ است و لازمه توسعه شهرستان و هر منطقه این فرهنگ برگرفته از کتابخوانی و مطالعه است و کتاب‌ها بر اساس افکار اسلامی و ایرانی ما باید باشند و آن را تقویت کنند.

وی افزود: موضوع فرهنگ کتابخوانی بسیار حائز اهمیت است و باید با اقدامات لازم، هم افزایی و پیوستگی بین همه دستگاه‌های فرهنگی صورت گیرد و هر روز شاهد افزایش کتابخوان‌ها و اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان جهرم باشیم.

شعبانی فرماندار ویژه شهرستان جهرم بیان کرد:‌ باید از فضایی که شهرداری‌ها در اختیار دارند برای امر مهم ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده کرد و این نیازمند همکاری بین دستگاه‌ها است تا با هم پوشانی بین مجموعه‌های فرهنگی کمبودها جبران شود.

وی ادامه داد: شهرداران نسبت به پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها از محل درآمد شهرداری‌ها اقدام و همه شهرداری های شهرستان جهرم موظف هستند که سهم نیم درصد کتابخانه ها تا پایان سال پرداخت کنند.

شعبانی نیم درصد حق کتابخانه های عمومی از محل درآمد شهرداری ها را حق مردم دانست و بر ضرورت‌ پرداخت آن توسط شهرداری های شهرستان تاکید و ادامه داد: این موضوع به صراحت در قانون تعریف شده است.

روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس از تلاش برای راه اندازی کتابخانه سیار در شهرستان جهرم خبر داد و گفت: شهرستان جهرم به دلیل دارا بودن بیشترین تعداد روستا مستحق داشتن کتابخانه سیار است و امیدواریم که با حمایت خیران بتوانیم تا پایان سال کتابخانه سیار را در جهرم راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به شش برابر بودن عضو و امانت کتابخانه‌های سیار، استقرار این خدمت را زمینه ساز ارائه خدمات فرهنگی به روستاهای محروم و متعدد شهرستان جهرم دانست.

شهرستان جهرم دارای سه انجمن کتابخانه، شش کتابخانه نهادی و دو کتابخانه مشارکتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *