همزمان با بیست مهر، روز بزرگداشت حافظ

کتاب «حافظ پژوهی» که دربرگیرنده مجموعه مقالات ارائه شده در همایش حافظ‌ شناسی جهرم است توسط  مهدی حمایت‌خواه گردآوری و توسط انتشارات عصر جوان به چاپ رسیده است. این همایش پیشتر و به همت اداره کتابخانه‌های عمومی در جهرم برگزار شده است.

به گزارش اداره کتابخانه‌های عمومی  شهرستان جهرم همزمان با بیستم مهرماه، روز بزرگداشت حافظ و به دنبال اجرای همایش حافظ شناسی، کتاب «حافظ پژوهی» که مجموعه‌ای است از مقالات ارائه شده منتشر شد. این کتاب با تلاش‌ها و گردآوری مهدی حمایت‌خواه جهرمی دبیر اجرایی همایش توسط انتشارات عصر جوان در 252 صفحه چاپ شده است.

مجتبی امیرزاده، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی جهرم و رئیس همایش با اعلام این خبر ادامه داد: نخستین همایش حافظ شناسی به مناسبت روز حافظ در سال 1394 و با همیاری فرمانداری ویژه شهرستان، دانشگاه جهرم، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری جهرم برگزار گردیده و کتاب حاضر دربرگیرنده مقالات ارائه‌دهندگان همایش است که بعد از گذشت چند سال همزمان با روز بزرگداشت حافظ در سال 1401 به چاپ رسیده است. مراسم رونمایی کتاب هفته کتاب برگزار خواهد شد.

این کتاب دارای چهار فصل پیام‌های همایش، مقالات ارائه شده، ضمائم و تصاویر همایش است. از جمله مقالات چاپ شده در این کتاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– بررسی و مقایسه تصاویر رزمی و حماسی در غزل های سعدی و حافظ؛ نوشته دکتر سید محمود سیدصادقی

– بررسی تطبیقی نابرابری‌های اجتماعی در اشعار حافظ و اندیشه ماکس وبر؛ نوشته دکتر فخرالسادات پیلتن

– نسبت اشعار حافظ با مسائل اجتماعی؛ معصومه حیدری

– بررسی اوضاع سیاسی اجتماعی قرن هشتم در آثار حافظ؛ نوشته مسعود فرشیدنیا، سوسن رحمانیان، سینا فرشیدنیا

– حافظ و بررسی ادبیات او از منظر ساختارهای امروزی؛ سینا فرشیدنیا، فاطمه دلدار

– حافظ شیرازی؛ محسن رحمانیان کوشککی

– گذری کوتاه و اجمالی در زندگی و اندیشه‌ی حافظ شیرازی؛ مهدی حمایت‌خواه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *